fyllosoferingar.

Ok nej jag är inte full. Men måste nog ändå räkna detta mer som just det iställer för filosoferingar. För även om filosoferingar på icke fylla är intressanta och ibland även roande är fyllosoferingar än mer intressanta och dessutom än mer roande. Nu är detta något mitt emellan och därför precis lagom roande och intressant, vilket passar bra vid denna sena tidpunkt.

Första filosoferingen efter denna mjuka uppstart handlar om min mage. Men jag är ovän med den idag känner att det kan bli lite väl mycket arga kommenarer. Jag vet själv hur det är när någon är arg på en och man ångrar sig efteråt så jag ska försöka vara lite objektiv. Det kommer inte gå bra, men hoppas ni har överseende.

Ja magen är en intressant apparat, vilket även läkare är. De går sex år ( eller?) på högskola och kan inte ens lista ut vad som är fel på en. Ärligt? Vad gör de egentligen? Man kommer dit och vill ha hjälp för att magen gör ont som fan och vad får man för hjälp? "Testa de här pillren, blir du inte bättre får du komma tillbaka" No shit?! Blir man bättre? Nope, man kommer tillbaka

"Ojdå, hjälpte inte de tabletterna du fick sist? Nehe nej, men de här kanske är bättre, testa dem och kom tillbaka om två veckor om de inte har hjälpt." Verkligen? Ska jag komma tillbaka? Ok visst. Två veckor senare tillbaka. Hjälper inte.

"Nejmen, det var värst, testa dessa pillren, blir du inte bättre får du komma tillbaka" Hör nu här farbror pillerdoktor. Jag vill inte HA mer tabletter jag vill ha bort mina magsmärtor inte försöka dämpa dem med en massa jävla piller som ändå inte funkar.  Fixa problemet för helvete!

Varför skuldsätta sig och genomlida sex års utbildning om man ändå blir en okunnig jävel som skriver ut en massa piller i tid och otid? Läkerna borde skämmas, de sitter säkert och dricker cocillana på fikarasterna och klagar på att de har SÅÅÅ mycket att göra. Tror jag det när de inte löser problemen utan bara skickar iväg patienterna med ICA påsar med tabletter hela tiden.

Tänk på de gamla sen. Vem bryr sig om dem? Inte sjukvården i alla fall. Många gamla är ensamma och ledsna. Många har inga släktingar kvar i livet och de har ångest och hemska depressioner. Vad gör  farbror doktor? Precis. Skriver ut antidepressiva mediciner och drogar ner kärringen/gubben så klagar hon/han inte så förbannat. Varför inte ge de gamla lite mer att leva för istället? Varför lägga ner aktivitetshusen? För många är detta det enda roliga de har, att få träffa lite gamla bekanta, sitta tillsammans och väva, måla, prata, fika läsa... Jag tror sjukvården skulle tjäna på att verkligen hjälpa folk med själva grundproblemet istället för att ta den lätta vägen och skriva ut en massa meningslös medicin til höger och vänster! Tänk på ni själva bli gamla en dag, ni vill inte bli nerdrogade och sitta och vänta på att dö ellerhur? Nej jag tänkte det. Ge de äldre en chans till få några trevliga sista år istället! Anställ mer personal till vården så alla får den tid de behöver!

Åt helvete med sjukvården. Ni gör ändå inget rätt.









Kommentarer
Postat av: syrran

kan inte annat än att hålla med dig sis...

i och för sig finns det ju bra läkare också (även om de är mkt sällsynta)



och tänk, att det var precis så jag blev behandlad när jag hade konstant huvudvärk i tre veckor, jag åkte fram och tillbaka FLERA gånger!

plus att en jävla sköterska började tjafsa med mig om "ja men du kan ju jobba, då kan det ju inte vara så farligt?"

GAAAAAH!



åt helvete med dom!

(och hoppas du blir bättre i magen snart)

2009-03-03 @ 13:41:51
URL: http://madelajjn.blogg.se/
Postat av: Betzzon

Ja och tänk pappa sen! nej jag säger det... det är fan bättre att leta upp symptomen i en egen bok och sen gå till läkaren och ge förslag på vad som kan vara fel.

2009-03-03 @ 18:37:36
Postat av: sofia

kanske skulle ha läst lite till ;-) antar att du har fått tabletter för magkatarr ;-D

2009-03-13 @ 20:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0